ЦЕНТР ПРАКТИЧЕСКОЙ ПСИХОЛОГИИ И ОБУЧЕНИЯ "Твое будущее" |
|
Новости
00:00
Підсумки тренінгу-практикуму для практичних психологів загальноосвітніх шкіл та дошкільних дитячих закладів «Музикотерапія: методи і форми».18-19 листопада пройшов тренінг-практикум для практичних психологів загальноосвітніх шкіл та дошкільних дитячих закладів «Музикотерапія: методи і форми». Метою практикуму було набуття практичними психологами теоретичних знань та практичних умінь використання музичного мистецтва як психотерапевтичного засобу у своїй професійній діяльності. На заняттях розглядався унікальний вплив музичного мистецтва на психіку людини, наукове підґрунтя цілющих властивостей музичних звуків, як то: безпосередня дія музичних ритмів на біоритми головного мозку, зв'язок емоційного змісту музичного твору з людськими емоціями; можливість модулювання емоційного стану за допомогою рецептивної форми (слухання музики) музикотерапії. Заняття проходили у тренінговій формі – всі теоретичні положення практиканти опановували через власний досвід слухання та аналізу шедеврів світового музичного мистецтва різних жанрів та епох (релакс в стилі New Age, аутентична класика та класика в сучасній обробці, християнська духовна музика, музичні твори романтизму та неоромантизму, етнічна традиційна та сучасна музика, функціональна музика – фон для діяльності тощо). Практиканти здобули знання ефективного слухання музики; визначили принципи підбору музичного репертуару для моделювання оптимального емоційного стану; прийняли участь у музикотерапевтичному сеансі – перевірили на собі можливості музичної релаксації. Всі учасники у подарунок дістали DVD-диск із музичними програмами для моделювання власних емоційних станів та емоційних станів інших. Зокрема диск містив такі папки: «Гнів» - музика для відреагування негативних емоцій гніву та злості. «Експресія» - музика для людини, що опинилась у складному життєвому становищі, в якому необхідно боротись за свою цілісність та життя. «Енергія» - для підвищення активного, ділового настрою, зарядження «чоловічою» енергією. «Вічність, смисл життя» - музичні твори для корекції депресивних та песимістичних станів. «Сум» - відреагування смутку, сумних згадувань «Лірика» - моделювання піднесеності, відчуття «чуда» в повсякденному житті. «Заспокоєння» - музика, що зменшує тривожність, знімає стомлення. «Спокій» - музика для відчуття повного спокою, розслаблення, релаксу, активізації процесів саморегуляції. «Безтурботність» - музика для позитивного сприйняття життя, «примирення» з таким життям, яким воно є. «Веселощі та жарти» - музичні твори, прослуховування яких сприяє виникненню веселого, безтурботного настрою, «відпочинку для розуму». «Життєствердження» - музичні твори для формування впевненості та гармонії з оточенням. «Радість», «Торжество» - музика, що відтворює надзвичайну піднесеність, святковість настрою людини, яка є прагне стати переможцем своєї долі. «Вечір для двох» - музика для створення романтичного настрою вечору «при свічках», «Моцарт для дітей» - музичний фон для занять з дітьми, що сприяє стимуляції просторового мислення, розвитку розумових здібностей. «Колискові» - вокальні твори, прослуховування яких активізує тета-ритми головного мозку, заспокоює людину та сприяє засинанню. «Ранкова, денна, вечірня» - містить музичний фон для моделювання позитивного настрою з ранку, підтримування впевненості в собі вдень та для відпочинку ввечері.
|
© poltava-trening |